Followers

Sunday, January 19, 2020

Keluargaku Syurgaku

Assalamualaikum wbt...

Banyak yang aku ingin luahkan, tetapi tidak terkeluar dengan kata-kata.
Allah Swt menguji keluarga kami dengan dua musibah yang berbeza beratnya. Namun, aku percaya ada hikmah disebalik kejadian ini berlaku.

Sebelum bercerita jauh, aku ingin cerita latar belakang keluargaku.
Aku dilahirkan dalam keluarga yang besar, kedua ibubapaku kuat.. Arshad Bin Awang dan Siti Esah Binti Abdul Samad insan ini yang membesarkan kami dengan sepenuh tenaga. Sembilan anak dengan sembilan karakter dan perangai yang berbeza.

Pertama   - Siti Khairunnisa Bt Arshad
Kedua      - Siti Hawani Binti Arshad
Ketiga     -  Siti Sabariah Binti Arshad
Keempat -  Suhaimi Bin Arshad
Kelima   -  Siti Esshera Binti Arshad
Keenam  -  Abdul Razak Bin Arshad
Ketujuh  - Muhammad Tauffik Bin Arshad
Kelapan  - Muhammad Tuah Afdzal Bin Arshad
Kesembilan - Siti NurQaisara Binti Arshad.

Alhamdulillah, pendidikan yang diberikan oleh mak dan abah cukup, dan tiada kurangnya, tetapi Allah uji dengan pembawakan anak-anak.Cara bergaul dan sebagainya.
Empat dari kami telah mendirikan rumah tangga dan dikurniakan anak.

Aku cume ingin mengingatkan adik-adikku dan diriku sendiri, betapa hebatnya ibu dan abah aku nak menempuhi hidup untuk membesarkan kami semua. Susah , perit kami telah lalui. Dicaci dihina pon kami telah lalui..Hiduplah sebagai suatu kelua

No comments: